at .com  at .com

Sunday, February 19, 2012

ခြယ္ကေဘာင္ပညာဥယ်ာဥ္ေက်ာင္းအတြင္း ”ပညာရံသီ” သိမ္ေတာ္၏ ၾသဘာစာတမ္း

ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္
ကရင္ျပည္နယ္၊ ဘားအံျမိဳ႕နယ္၊ အမွတ္ (၉) ရပ္ကြက္
ခြယ္ကေဘာင္ပညာဥယ်ာဥ္ေက်ာင္းအတြင္း၌
နယ္သိမ္း၍ သမုတ္အပ္ေသာ ”ပညာရံသီ” သိမ္ေတာ္၏
ၾသဘာစာတမ္း
++++++++++++++++++++++++++
ေဇယတု သဗၺမဂၤလံ ။

ေအာင္သူတကာတို႔၏ေသဌ္နင္း မင္းတကာတို႔၏ သရဖူ သယမၻဴဇိန ေလာကထြဋ္တင္ သနကၤူဦးနိမ္ ေဒ၀ိႏၵာအစစ္ ဓမၼရာဇ္ထင္ရွား သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားသည္၊ သံုးပါးေလာကတြင္ ေ၀ေနယ်မွန္စြာ ျဗဟၼာ နတ္လူ ဟိႏၵကူတို႔ကို ကယ္ယူသယ္ေဆာင္ နိဗၺာန္ေသာင္သို႔ ေရာက္ေအာင္ပို႔မည္ဟု အစုစုအလီလီ ပါရမီအစားစားတို႔ကို ကိုယ္အားေတာ္ ၪာဏ္အားေတာ္ရွိသမွ်ထုတ္ေဖၚလွ်က္ ျဖည့္ေတာ္မူျပီးေနာက္-
သေခ်ၤေလးရပ္ တစ္သိန္းကပ္ကို ဇာတ္အသြယ္သြယ္ ႏြယ္အ၀၀ ဘ၀မ်ားစြာျဖင့္ ေက်ာ္လြန္ေတာ္မူ ျပီးလွ်င္ ဤဘဒၵကပ္ကာလ၀ယ္ ေဂါတမဟူေသာအမည္ေတာ္ျဖင့္ ဘုရားျမတ္အစစ္ ျဖစ္ပြင့္ေတာ္မူ ခဲ့ပါသတည္း။
နယ္သိမ္း၍ သမုတ္ျခင္းသည္ကား တစ္ခုေသာပကတိဂါမေခတ္အတြင္း၌ သိမ္သမုတ္လိုၾက ကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ၎ဂါမေခတ္အတြင္းရွိ ဗဒၶသိမ္အပိုင္းအျခားမွ ျပင္ပသို႔မထြက္ၾကကုန္ လင့္ဟု တမန္ေစခိုင္းေျပာၾကားျခင္းဟူေသာ (ဗဟိကရဏ သီမာ ၀ိေသာစန = နယ္သိမ္းျခင္း)-

အဗဒၶသိမ္ေက်ာင္းေနရဟနု္းတို႔ကို သိမ္သမုတ္ရာဌာန၌ တစ္ေပါင္းတည္းစည္းေ၀းေစျခင္း ဟူေသာ (ဟတၱပါသာနနယ သီမာ ၀ိေသာစန = နယ္သိမ္းျခင္း)-

သိမ္သမုတ္ရာ ဂါမေခတ္အတြင္းရွိ ဆႏၵာရဟ ရဟန္းတို႔၏ ဆႏၵကိုေဆာင္ယူေစျခင္းဟူေသာ (ဆႏၵာရဟဏ သီမာ ၀ိေသာစန = နယ္သိမ္းျခင္း)- အားျဖင့္ဤသံုးပါးတို႔ပင္တည္း။

နယ္သိမ္း၍ သမုတ္အပ္ေသာ ျပန္႕သင္းနာမ ”ပညာရံသီ” မဂၤလာမွည့္ေခၚ ဤသိမ္ေတာ္ ၾကီးသည္ကား ေခတ္ကာလအားေလ်ာ္စြာ ပကတိဂါမမွ နယ္သိမ္း၍ ခြဲထုတ္သမုတ္ရာ၀ယ္ ပြတ္သစ္ စခရုသင္းႏွယ္ စင္ၾကယ္ေစျခင္းငွါ သတ္မွတ္ရာဌာနထက္ ျပင္ပသို႔ ပိုထြက္၍ သံဃာေတာ္ ေလးပါး ထက္မနည္း ထိုင္ေနေလေအာင္ အကြက္, အ၀န္းျပဳလုပ္ျပီးလွ်င္ သိမ္ႏုတ္ျခင္းအမႈျပဳလုပ္ၾကရာ၌ ၀ိမတိ ၀ိေသာဓနီဋီကာ, ၀ိနယာလကၤာရဋီကာႏွင့္ အာစရိယ၀ါဒလာလာသမွ်ေသာ အေျခခံတို႔ႏွင့္ ဧ၀ကန္ညီေစလွ်က္ အ၀ိပၸ၀ါသ သမာန ဆက္တြဲျပီး အနည္းနည္းရြတ္ဖတ္၍ သိမ္စပ္, သိမ္လြမ္း ျပစ္ မစြန္းရေအာင္ အစြမ္းရွိသမွ် သိမ္ႏုတ္ေတာ္မူၾကပါသတည္း။ ဤသို႔လွ်င္ တိ၀ိနယာစရာ မ်ားသံဃာ တို႔ ခါခါၾကိမ္ၾကိမ္ သိမ္ႏုတ္, သိမ္ရွင္းျပဳလုပ္ျခင္းတို႔တြင္ ရွင္းလင္းသံသယကင္းရွင္းပ၍ မိုး၀စႏၵာ ျပည့္ ၀န္းစြာသို႔ သီမာေဒါသ သေမၻဒ အေဇၥ်တၳရဏတို႔မွ မုခ်ကင္းရာႏွစ္မ်ိဳးေသာ ကမၼ၀ါစာတို႔ကို (လကၤ်ာ ရစ္, ခရုပတ္အထပ္ထပ္အၾကိမ္ၾကိမ္ အခ်ိန္မလပ္ ၾကက္ေျခခတ္, ပ်ားၾကီးစြဲ) အနဲနဲလူးလားအခါခါႏုတ္ ၾကျပီးေနာက္-

၁၃၇၃-ခုႏွစ္ ေဟမႏၱ -ေဆာင္းဥတု၊ တပို႔တြဲလျပည့္ေက်ာ္ (၈) ရက္၊ (၁၅-၂-၂၀၁၂) ဗုဒၶဟူးေန႔ ည ( 12 ) နာရီ ( ) မိနစ္ အခ်ိန္တြင္ မေရြ႕အမွန္ သီမာသမၼဳတိကံကို စီမံျပဳလုပ္ၾကရာ၀ယ္ -
(က) ဘဒၵႏၱနႏၵိယ (ဇမၺဴျမိဳင္ဆရာေတာ္)
(ခ) ဘဒၵႏၱကု႑လ (မဲေဘာင္ေက်ာင္း စာခ်ဆရာေတာ္)
(ခ) ဘဒၵႏၱဣႆရိယ (ျမိဳင္သဇင္ဆရာေတာ္)
(ဃ) ဘဒၵႏၱက၀ိဓဇ (ဇြဲကပင္ေတာင္ဆရာေတာ္)
(င) ဘဒၵႏၱေတဇိႏၵ (မိုးကယ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္)
(စ) ဘဒၵႏၱ၀ိဇၨာနႏၵ (ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဆရာေတာ္)
(ဆ) ဘဒၵႏၱသုဇာတ (ျပည္နယ္ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းဆရာေတာ္)
(ဇ) ဘဒၵႏၱဥတၱရ (ဓမၼ၀ါသီေက်ာင္းစာခ်ဆရာေတာ္)
(စ်) ဘဒၵႏၱဣႏၵက (၀ါဆိုဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္)

ဤဆရာေတာ္ကိုးပါးတို႔ကို ဦးထိပ္ေခါင္ ရြက္ေဆာင္ေတာ္မူေစလ်က္ အေျခအေနအရ အမွတ္ (၉) ရပ္ ကြက္ကို နယ္သိမ္း၍ အုတ္အုတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ သံဃာကုန္ရံုးလ်က္ ေၾကးစည္သံ, ေခါင္းေလာင္းသံ, ေမာင္းသံအစံုတီးခတ္ကုန္၍ အစံုသံဃာခိုက္အခါ၀ယ္ သီမာ သမူဟနန ကမၼ၀ါစာကို ႏွစ္ျဖာဆက္စပ္ လ်က္ ဗဟိုရ္ရပ္၀တၳဳမွ အသံညီေငၚ ရြတ္ဖတ္ေတာ္မူၾကျပီးလွ်င္ ရွစ္မ်က္ႏွာနိမိတ္ေက်ာက္ကိုထား၍-
(၁) တနလၤာနံ - အေရွ႕အရပ္မွ ဦးကုေ၀ရ
(၂) အဂၤါနံ - အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္အရပ္မွ ဦးၪာေဏာဒယ
(၃) ဗုဒၶဟူးနံ - ေတာင္အရပ္မွ ဦး၀ိသုခ
(၄) စေနနံ - အေနာက္ေတာင္ေထာင့္အရပ္အမွ ဦးေတဇနိယ
(၅) ၾကာသာပေတးနံ - အေနာက္အရပ္မွ ဦးေမဓာနႏၵ
(၆) ရာဟုနံ - ေနာက္ေျမာက္ေထာင့္အရပ္မွ ဦး၀ါရိႏၵ (ေခမာရာမ)
(၇) ေသာၾကာနံ - ေျမာက္အရပ္မွ ဦးေသာပါက
(၈) တနဂၤေႏြနံ - အေရွ႕ေျမာက္ေထာင့္အရပ္မွ ဦးဣႏၵာစာရ
ေလာကသစၥံ နသစၥံႏွင့္ မဆန္႔က်င္ရန္ ေန႔နံအလိုက္ နိမိတ္ေစာင့္ၾကကုန္လ်က္-
(က) ဘဒၵႏၱက၀ိဓဇ (ဇြဲကပင္ေတာင္ဆရာေတာ္)
(ခ) ဘဒၵႏၱေတဇိႏၵ (မိုးကယ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္)
(ဂ) ဘဒၵႏၱ၀ိဇၨာနႏၵ (ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဆရာေတာ္)
ဤသံုးပါးသေသာဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးတို႔က တစ္ပါးစီတစ္ပါးစီၾကြကာ ရွစ္မ်က္ႏွာသိမ္နိမိတ္တို႔ကို မဆိတ္ေမးျမန္း ရွစ္ခန္းလွည့္လည္၍-

(ပုရတၳိမာယ ဒိသာယ ကိ ံ နိမိတၱံ-မွ ပုရတၳိမာယ ဒိသာယ ကိ ံ နိမိတၱံ) အထိ ထပ္မိသည့္တိုင္-
အယံ ဧေသာ ပါသာေဏာ နိမိတၱံ-ဟု အနီးညြန္သဒၵါ, အေ၀းညြန္သဒၵါတို႔ကိုျမြက္ဆိုကာျဖင့္ အတည္ ျပဳ၊ အနီးၾကား, အေ၀းၾကားျဖင့္ စကားျမြက္ေဖၚ မိန္႔ၾကားေတာ္မူျပီးေနာက္ -
ကရင္ျပည္နယ္၊ ဘားအံျမိဳ႕၊ ဘဒၵႏၱက၀ိဓဇ (ဇြဲကပင္ေတာင္ဆရာေတာ္)က သံဃာေတာ္ေဘာင္မွ ထရပ္၍ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာ လွမ္းေမွ်ာ္လ်က္ ေဖၚျပပါ အစဥ္ရပ္ခြင္ ထပ္မိေအာင္ စစ္ေမး၍ -

ဧေသာ -ေခၚ အေ၀းၾကားျဖင့္ စကားျမြက္ဟ အတည္ျပဳေတာ္မူၾကျပီးေနာက္ ၾကြလာသမွ် သံဃာ ေတာ္အ၀၀တို႔ကို-
(သမာနသံ၀ါသက သီမာ သမၼဳတိ ကမၼ၀ါစာ - အစ အ၀ိပၸ၀ါသ သီမာ သမၼဳတိ ကမၼ၀ါစာ-အဆံုး) ႏွစ္ေဆာင္လံုးထင္ရွား ကိုးထပ္တိုင္တိုင္ ဖတ္ၾကား၍ ရႊင္အားရစြာ ညီညာေဖၚထုတ္ သိမ္သမုတ္ေတာ္ မူၾကသည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ ဤပညာရံသီ-မည္ေသာ မဂၤလာသိမ္ေတာ္ၾကီးသည္ ႏွစ္သာသနာ (၂၅၅၀) ခု စြန္းခိုက္ ျမန္မာတိုက္၌ ၾကံဳၾကိဳက္ေ၀ါဟာ ေကာဇာသကၠရာဇ္ (၁၃၇၃) ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲလ ျပည့္ေက်ာ္ (၈)ရက္ ဗုဒၶဟူးေန႔ ည ( ၁၂ ) နာရီ ( ၂၀ ) မိနစ္ အခ်ိန္၀ယ္ ဘူမ်ံ ေဗြခ်ာ ဤေဒသာမွ သီမာ နိမိတ္ေက်ာက္အတိတ္သည္ မဆိတ္လ်င္စြာ လြမ္းမိုးကာႏွင့္ ကမၻာေျမထု ဟင္းလင္းျပဳသို႔ ပံသုသီလာ ေဖါက္ကြဲကာျဖင့္ သီမာ သမၼဳတိ ရွိန္ဣဒၶိက ၀ါရိ၀ါရီ အေရာက္ခ်ီလ်က္ သွ်ရီနိမိတ္ ေအာင္အတိတ္ကို ေဆာင္ခ်ိတ္ဆက္စပ္ေစျပီးေသာ္-

ဤေျမ၀သုံ လူတို႔ဘံုမွ အဟုန္ျပင္းစြာ ဘ၀ဂၢါထိ ေဇယ်ာသိျငိတ္ေအာင္နိမိတ္ကို မဟိဒၶိစိုး တန္ခိုးၾကီး ျမတ္အနတ္နတ္ႏွင့္ မလပ္ျဗဟၼာ မင္းတကာတို႔ ျပင္းစြာလက္ပမ္း ဘ၀ဂ္လႊမ္းေအာင္ ဆက္ကမ္းခတ္ တည္း ေသာင္းေသာင္းခ်ီး၍ ေပါင္းစည္းေဆာင္ဖန္ အေခါင္လွ်ံလ်က္ ေအာင္သံဟစ္ေၾကြး သာဓု သံ ေအာင္စည္တီး၍ ေကာင္းခ်ီးေပးၾကကုန္ရာသတည္း။

”ပညာရံသီ” သိမ္ေတာ္၏ သိမ္ေအာင္ ၾသဘာစာတမ္းျပီး၏

No comments:

Redesigned by Sawlinux.