5.7.08
တိရိစၦာန္အခ်င္းခ်င္းညွင္းဆဲတယ္၊ တိရိစၦာန္ကုိလူကညွင္းဆဲဲတယ္၊ လူအခ်င္းခ်င္း ညွင္းဆဲတယ္၊ ေတြ႕ဖူးမွာပါ တိရိစၦာန္ေတြက အႏုိင္ရသူကုိ ဗုိလ္တင္တယ္၊ ဗုိလ္ျဖစ္ သူကုိေတြ႕လုိ႔ေရွာင္ၾကတယ္၊ မေတာ္လုိ႔ ေရွ႕မွာျဖတ္သြားမိရင္ အၿမီးပါတဲ့သတၱ၀ါဆုိ အၿမီးကုတ္ျပတယ္၊ ေက်ာက္တဲ့အမူအယာသေကၤတ တစ္ခုခုျဖင့္ျပေလ့ရွိတယ္၊ ထုိအခါ ဗုိလ္သတၱ၀ါက မညွင္းဆဲမသတ္ျဖတ္ေတာ့ဘူး၊ အႏၱရာယ္မျပဳေတာ့ဘူး၊ အားမတန္သူကုိ အင္းအားနဲ႕အႏုိင္မယူတာ သတၱ၀ါေတြမွာေတာင္ ရွိတယ္၊ စားက်က္ထဲအတူတူေတြ႕ၾကရင္ ေတာ့ တုိ္က္ခုိက္ၾကမယ္၊ ရန္ျဖစ္ၾကမယ္၊ ဒါက တိရိစၦာန္ဆုိေတာ့ ျဖစ္ၾကမွာပဲ၊ သုိ႔ေသာ္
အခ်ိဳ႕ေသာ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲတဲ့ ၀ံပုေလြ၊ က်ား၊ ေျမေခြးလုိမ်ိဳးသတၱ၀ါၾကေတာ့ လူမ်ားစားက်က္ထဲကုိလာၿပီး ေခ်ာင္းေျမာင္းသတ္ျဖတ္တယ္၊ စားက်က္လုတယ္၊ အေျပးသန္လုိ႔ ေျပးႏုိင္သူမွလြတ္တယ္၊ ကုိယ့္စားက်က္ထဲ ကိုယ့္အစာရွာတာေတာင္မွ မနာလုိ မရႈ႕စိတ္နဲ႔ အႏုိင္က်င့္ဖုိ႔ ယုတ္မာတတ္ၾကတယ္၊ တိရိစၦာန္မ်ိဳးမွာ ထုိသုိ႔ေသာ ၀ံပုေလြ၊ က်ား ေျမေခြးမ်ားကုိ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာ သတၱ၀ါလုိ႔ လူေတြေခၚေ၀ၚၾကတယ္၊
လူ႕ေလာကမွာလည္း ထုိကဲ့သုိ႔ ၀ံပုေလြ၊ က်ား ေျမေခြးလုိမ်ိဳး ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာ လူသတၱ၀ါေတြကိုလည္း ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္၊ သူတုိ႔ဟာ မ်ိဳးတူမ်ိဳးကဲြ မေရွာင္ ကိုယ့္အတၱအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကုိယ့္အရွိန္၀ါ အာဏာအတြက္ ေသာ္လည္းေကာင္း ကိုယ့္လူမ်ိဳးအေပၚယုတ္မာရဲတယ္၊ သတ္ျဖတ္အႏုိင္က်င့္ရဲတယ္၊ တစ္ဖက္သားရဲ႕ ဆင္းရဲ ေသာကအတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ ထည့္စဥ္းစားၿပီး ကိုယ္ခ်င္းမစာတတ္ ဘူး၊ သနားညွာတာဖုိ႔ေ၀းစြ၊ ကိုယ့္အမွားကိုယ္မျမင္တတ္ပဲ အမွားကုိ တင္ျပလာရင္လည္း တင္ျပသူကုိ အျပစ္ေပးအေရးယူတတ္ျပန္တယ္၊ အဲဒီလုိမ်ိဳးကုိ တရားမ်ွတမႈမရွိ မတရားတဲ့ အဖဲြ႕အစည္းေတြမွာ အၿမဲတုိင္းက်င့္သုံးေနၾကတယ္၊
လူတုိင္းမွာ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးပါပါလ်က္ လူသားရဲ႕ အခြင့္အေရးကုိ ရုိက္ခ်ိဳး ဗုိလ္က်စုိးမိုးတဲ့ လူယုတ္မာေတြရဲ႕ ေျခဖ၀ါးေအာက္မွာ လူသားတစ္ဦးရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္အခြင့္အေရး ဟာ နာက်ည္းစြာ ဆုံးရွဳံးေပ်ာက္ကြယ္ေနရတယ္၊
ေလာကႀကီးသည္ အေကာင္းအဆုိးႏွစ္မ်ိဳးတုိ႕ ဒြန္တဲြေနတာမွန္ပါ၏၊ ထုိအေကာင္း အဆုိးႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔သည္ မ်ွတေနဖုိ႔ေတာ့လုိပါ၏၊ မွန္ကန္စြာဒြန္တဲြေနဖုိ႔ေတာ့လုိ၏၊ အေကာင္းကုိ အဆုိး အဆုိးကုိအေကာင္းလုိ႔ မမွန္မကန္ဒြန္တဲြေနလွ်င္ အျမင္ခ်င္းလည္းမတူႏုိင္ေတာ့ပါ၊ အခ်င္းခ်င္းလည္း မမွန္ႏုိင္ေတာ့ပါ၊ ကေမာက္ကမအားျဖင့္ ျမင္ၾက ၾကည့္ၾကေတာ့မည္၊ ထုိအခါ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးသည္လည္းေကာင္း၊ တုိင္းျပည္တစ္ျပည္သည္လည္းေကာင္း၊ ေလာက ႀကီးတစ္ခုလုံးသည္လည္းေကာင္း ဖယုိဖရဲျဖစ္ကုန္မွာေသခ်ာ၏၊ လူသည္လူအခ်င္းခ်င္း ၿငွိႏွိဳင္း လုိ႕မရေသာအခါ မည္သည့္တိရိစၦာန္ကမွ လာၿပီးၿငွိႏွိဳင္းေပးႏုိင္မည္မဟုတ္ပါ၊
ေကာက္က်စ္လွ်င္ တိရိစၦာန္ေတြထက္ ပုိေကာက္က်စ္တတ္ေသာလူသားမ်ားသည္ မေျပလည္ႏုိင္ေအာင္ကိုလည္းဖန္တီးသည္၊ ေျပလည္ေအာင္လည္းဖန္တီးသည္၊ မမွားခင္မွာ လည္းမွားသည္၊ မွားၿပီးေတာ့လည္းဆက္မွားသည္၊ ကုိယ့္မာန္မာနကုိ လာထိလ်ွင္ မွန္မမွန္စဥ္း စားခြင့္မေပး ခ်က္ျခင္းပင္ တုန္႔ျပန္ေျဖရွင္းတတ္သည္၊ လူသည္အေတြးအေခၚ အေမ်ွာ္အျမင္ တုိ႔ေခါင္းပါးလာလွ်င္ ကုိယ္နဲ႔ပတ္သက္ေသာ တစ္စုံတစ္ခုအဆင္ေျပဖုိ႔အတြက္သာ ရဖုိ႔ အတြက္ဆုိလွ်င္ ဘာမဆုိလုပ္ရဲသည္၊ လူသားတစ္ေယာက္ကုိလည္း တိရိစၦာန္တစ္ေကာင္လုိ သတ္ရသတ္ရ သတ္ရဲသည္၊ ဘာေၾကာင့္လည္း ဘာအတြက္လည္း ဘာျဖစ္သြားမလဲ ဒါကုိ သူမစဥ္းစားတတ္ေတာ့ပါ၊ ေခြးရူးတစ္ေကာင္ရဲ႕ တစ္မြန္းတည့္ေကာင္းစာတာကို အားက်မိရင္း ကိုယ့္ေလွကိုယ္ထုိး ပဲခူးေရာက္ေရာက္၊ ကိုယ့္ျမင္းကိုယ္စုိင္း စစ္ကိုင္းေရာက္ေရာက္ က်င့္သုံးတတ္ေသာလူေတြရွိေနပါသည္။
ခ်စ္ေသာစာဖတ္သူအားလုံး ၿငိမ္းခ်မ္းေသာဘ၀တစ္ခု ကိုယ္စီဖန္တီးႏုိင္ၾကပါေစ။
သမၼာဆႏၵျဖင့္- ေစာမ်ိဳးထြန္႔သလာေဖာင္
ကရင္ဘေလာဂါ
သတင္းစာမ်က္မွာ
Friday, September 5, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
-
ေျခာက္လတစ္ၾကိမ္ က်င္းပေနက်ဇြဲကပင္ပညာဒါနအသင္း အစည္းအေ၀းအလွဴပြဲကို ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ဖရတ္ဖဒဲျမိဳ႕၊ ၀တ္က်ာဒဲေက်ာင္းတိုက္တြင္ (၈-၇-၂၀၁၂) ခု၊ တနဂၤေ...
-
(၆) ၾကိမ္ေျမာက္ ဇြဲကပင္ပညာဒါနအသင္းအဖြဲ႕ခြဲ (ဟာယိုင္)အလွဴပြဲကို (၂၄-၆-၂၀၁၂) တနဂၤေႏြေန႔မွာ ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပခဲ့ပါသည္။ ဟာယိုင္ျမိဳ႕သည္ ထိုင္း...
-
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကသမုတၱိ ဆိုေသာ နိဂံုးအရပ္သို႔ ေရာက္ခဲ့ေလ၏ ။ ထိုအရပ္၌ ကာလာမ အမည္ရွိေသာ ပုဏၰားတို႔ ေနၾကေလ၏ ။ ကာလမ ပုဏၰားတို႔သည္...
-
သာသနာေတာ္ (၂၃၅)ခုႏွစ္၊ တတိယသံဃာယနာ တင္ၿပီးခ်ိန္တိုင္းျပည္အရပ္ရပ္တို႔သို႔ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျပန္႔ပြားေစရန္ရည္ညႊန္း၍ အာေသာကမင္းတရားႀကီးႏွင့္ အရွင...
-
ကရင္သကၠရစ္ ၂၇၅၁-ခုႏွစ္ ျပာသိုလၦန္း (၁) ရက္ေန႔တြင္ က်ေနာ္တို႔ကရင္တိုင္းရင္းသားထုတစ္ခုလံုးရဲ႕ႏွစ္သစ္ မဂၤလာအခါေတာ္ေန႔ျဖစ္ပါသည္။ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပ...
-
ကရင္ႏွင္႔ကရင္႔ရုိးရာ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ား ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လူဦးေရအားျဖင္႔ (၄) သန္းေက်ာ္ရွိေနၾကၿပီး ေနရာေဒသႀကီး (၃) ခုတြင္ေ...
-
ဇြဲကပင္ (ခြယ္ကေဘာင္) ပညာဒါနအသင္း တည္ေဆာက္ထားေသာ ကရင္ျပည္နယ္၊ ဘားအံျမိဳ႕၊ ဇြဲကပင္ကုန္း၊ ခြယ္ကေဘာင္ ပညာဥယ်ာဥ္ေက်ာင္း၏ Running Activities လက္...
-
ကရင္လူမ်ိဳး၏ မူလဇာစ္ျမစ္ (၃) သုေတသနစာတမ္း ေစာေဖာ (ရန္ကုန္တကၠသိုလ္) karen-womanျမစ္ႏွစ္မႊာ ျမစ္၀ွမ္းေဒသ၏ ထူးျခားခ်က္မွာ သမိုင္း သုေတသီႏွင့္ ပ...
Popular Posts
Redesigned by Sawlinux.
No comments:
Post a Comment